Martimon sillalla Jäppisen seka-auto ja siltatalkoissa olleita kylän miehiäRyskillä puintia JurvakaisellaIin aseman silta syyskuussa 1944. Saksalaiset räjäyttivät sillan tiistaina 26.9.1944 klo 11.45Jakkukylän pohjoispuolen Putaan siltaJakkukylän pohjoispuolen maantietä. Vasemmalla Turvan liike, oikealla Iin OsuuskauppaMartta Ylitalo ja Tuulikki Pankinaho Jakkukylän pohjoispuolen maantielläEva Hindström veljensä Helgen talon portailla Kauniaisissa 8.4.1965Eva Hindström ja Emma Jurvakainen Porin kettutarhalla 1930-luvullaUittoporukkaa Pajarin saaren uittokämpällä 1920-luvulla. Vasemmalla hattupäinen mies on porukan kymppinä toiminut Matti Turtinen ja edessä, lippalakki päässä, hänen poikansa Johan “Junnu” Turtinen.Niskalan miehet jääpalojen nostossa. Jäitä käytettiin mm. maidon jäähdytykseen, kun kylmäkoneita ei vielä ollut.Jakkurannan maisemia v. 1965. Hekkalan Turva näkyy kuvan vasemmassa laidassa.Eva Hindström Jakkukylässä 1920-luvun alussa.Viljo Päkkilä v. 1935Vasemmalta Olavi Räihä, Vilho Jussila ja Aaro Berg, kuvaus vuodesta ei ole tietoa.Kevään 1956 suurtulvassa Kaistonsuvannon jäät nousivat valtaviksi röykkiöiksi Ylitalon kohdalla.Hannes Partasen yläluokkalaiset vuonna ????Pajarinkoski ennen Raasakan voimalaitoksen rakentamista. Koski on tuossa vähävetinen ja paljon uittopuita on ruuhkautunut. Oikealla Pajarinsaari ja sen takana Ikonhaara, jonka kautta mm. tukkilautat pyrittiin laskemaan.Veljekset Eero (vas.) ja Aaro Jussila, auto takana Ford Thames vm. 1951.Heinäväkeä Porin kartanossa 1920-luvulla. Vasemmalla Jahvet Korpi, joka toimi Maalismaa-yhtiön palkkaamana autonkuljettajana ja Yliräihän tilan hoitajana. Hevosurheilumiehenä maan kuulu Allan Korpi oli hänen poikansa. Oikealta neljäs pikkutyttö on Irene Korpi, Jahvetin tytär. Hän oli kasvattityttönä Torsten Bore Anderssonin perheessä Porin kartanossa. Anderssonien oma poika Sven on kuvassa oikeanpuoleisin henkilö. Hän kaatui sodassa Sallassa joulukuussa 1942.Puintia höyrykoneen voimalla luultavasti Jakkukylässä. Koneenkäyttäjä on juuri lisäämässä puita koneen kattilaan. Itse puimakone eli ryski on suojassa elosuojan sisällä samoin kuin puitavat viljatkin. Elosuojia tarvittiin puitavan viljan varastointiin siksi aikaa, joka oli odotettava seipäillä kuivatun viljan keruusta siihen hetkeen, jolloin puimakone ja sen voimakone olivat vapaan kyseisen talon puintiin. Voimakone (höyrykone tai myöhemmin maamoottori) olivat useiden tilojen muodostaman puimaosuuskunnan omistuksessa ja ison osuuskunnan tapauksessa, säidenkin vaikuttaessa asiaan, puintivuoroa saattoi joutua odottamaan useita viikkoja. Joskus puinti tapahtui jo lumen ollessa maassa ja pakkasten ehdittyä alkaa.Jakkusuvannon vastuupuomi (poikittain joessa oikealla) sekä ohjauspuomit Putaan poukaman ja Jussilan kosteen mutkissa kesällä 1964. Vastuupuomin käytöstä voitiin luopua, kun Maalismaan voimalaitos valmistui 1960-luvun lopulla ja kun puiden laskua sen ohi voitiin säätää ja käyttää yläkanavaa puiden “varastoaltaana”.Pohjoispuolen “kauppakatua”. Vasemmalla osuusliike Turvan myymälä ja oikealla Iin Osuuskaupan myymälä eli “Osula”.